donderdag 7 augustus 2008

Race Weekend 02-03 augustus > deel 2

Halve triatlon Eupen - 03 augustus

Eupen, traditie in halve triatlon ± 350 deelnemers ideaal weertje en een prachtig parcours.
4 WTDT deelnemers, met de debutant op de halve die grootse ambities heeft Fre ( prognose 4u.30min. ?) en een late inschrijving van Kurt komen we sterk voor de dag.
Het zwemmen in het stuwdammeer is het opletten om de verleiding te weerstaan de grote groep te volgen, en de concentratie bij de te volgen boeien te houden. Ikzelf mag als eerste de helling op stormen, na 4 min. volgen reeds Fre en wat verder Johan en Kurt.

Halverwege de eerste fietsronde komt onze fre me reeds voorbijgevlogen, iets te vroeg naar mijn gedacht, maar dan moet ik wel op de fiets blijven en geen uitstapjes maken in bos (kleine valpartij) wanneer zie ik deze terug op de fiets om me te dubbelen?. Maar ik blijf uit de klauwen van de eersten en kan in dezelfde ronde beginnen lopen. Het duidelijk dat onze fré een "vreed stukske kan fietsen" 2°tijd van alle deelnemers en volledig op schema voor de vooropgestelde tijd.

Ondertussen zijn ikzelf Kurt en Johan ook begonnen aan het loopnr. en Eupen is toch wel een lastig tochtje, je kan zelfs niet genieten van de afdaling omdat alles maar dan ook alles pijn begint te doen. Gelukkig willen de weersomstandigheden mee en kan iedereen zijn vooropgestelde tempo aanhouden. In mijn voorlaatste ronde komt onze Fre dan toch langszij in zijn eindsprint naar de meet (laatste klim) en na controle op mijn uurwerk zie ik dat het inderdaad spurten zal worden, maar aanmoedigen doen we vol overgave.
We gaan niet te veel woorden vuilmaken aan 35 sec. want 4u. 30 min. 35 sec. is eindigen met grote onderscheiding als debutant. Voor mezelf ben ik tevreden (met uitzondering van de bosuitstap en de laatste loopronde) maar laat me wel zeggen "heb me ferm geamuseerd" en dat weet ik ook van Kurt in volle voorbereiding naar de volledige te Almere en Johan als persoonlijke ontspanning "om het af te leren" na zijn schitterende prestatie in Frankfurt.
Voor ons is deelnemen NIET het belangrijkste maar ons AMUSEREN des te meer.

299 finishers > Frederik 4 hr. 30 min. 35 sec. >> Geert 5 hr. 12 min. 05 sec. >> Kurt 5 hr. 24 min. 54 sec. >> Johan 5 hr. 53 min. 28 sec.