maandag 15 december 2008

Hel van Kasterlee: interview met Pascal

Na de succesvolle volledige triatlon in Almere in 2007, nam Pascal in 2008 een snipperjaar, lang heeft het niet geduurd. Komende zondag staat hij aan de start in Kasterlee, een interview.

Waarom De Hel, is nen volledigen nog nie zwaar genoeg?

De naam alleen al, als het zo een hel is wil ik dit meemaken (ik ben dan ook een klein duvelke). Zoals je weet is triatlon toch wel een extreme sport dus wie eens geproefd heeft van de volledige wil toch wel eens iets om mee te vergelijken. Voor mij was het vooral de uitdaging om terug te beginnen trainen en daarvoor had ik een grote stimulans nodig.

Hoe hebben jullie zich voorbereid? Hoe zwaar is om zich in de winter voor te bereiden?

Ik ben in september terug begonnen met trainen, begon van 3km lopen naar nu december 21km lopen (de bedoeling was om 3 maal per week te lopen,wat soms gelukt is en andere maal niet). Voor het fietsen heb ik iedere week een VTT ingepland (terug was het de bedoeling om 2x per week te fietsen,dit is volledig mislukt ik heb wekelijks 1 vtt gereden en daarmee moet ik het doen). Hoe zwaar is het in de winter trainen? Voor mij heel zwaar! Korte dagen, fris waardoor de moed toch wel een beetje in de schoenen zakt. Ik moet zeggen lopen viel nog mee maar 's avonds aanzetten om te fietsen was niet meer te doen voor mij en daar ik een buitenmens ben zie ik niet zitten om in een fitness te trainen SAAI !!

Dus met weinig woorden NIET GOED VOORBEREID het zal een karaktertraining worden.

Wie wordt de begeleider in het laatste lopen en hoe heb je die kunnen overtuigen?

Mijnen directe baas daar het ook een fervente sporter is moest hij geen 2x denken + hij was blij om mij ne keer te zien afzien (kwestie dat we zeer collegiaal zijn).

Wat zijn de verwachtingen?

AANKOMEN!

Waarom moet nen triatleet zeker ne keer de Hel meedoen?

Ik ga dat ne keer zeggen daarna.