zondag 29 maart 2009

Triatlon Herderen... een pechweekend!

Het was mijn weekend niet. Gisteren (zaterdag) mijne Opel Combo naar de zak gereden (of toch een deel ervan = de onderkant, namelijk "de karter", nog noit van gehoord). Gelukkig van de verzekering een vervangwagen gekregen die groot genoeg was om mijne vélo in te krijgen. De zondagmorgen dan met Phie richting Herderen (putje Limburg) voor de eerste triatlon van het jaar:
  • 12u: 500m zwemmen in zwembad
  • 15u: 24km fietsen en 4km lopen met start volgens de zwemtijd.
Met mijn zwemtijden van de voorbije weken op training en de geslaagde 30'-test hoopte ik toch een tijd in de richting van 6'40 te zwemmen. Na een zwaar gevecht met het water kwam ik uit op 6'48, niet echt denderend maar toch een stuk beter dan de voorbije jaren, ik kwam daarmee uit op een 15de plaats. Daarna mijn boterhammen met confituur binnen gespeeld en dan efkes het fietsparcours verkennen. Geen meter vlak, veel ruimte voor de wind, op tijd en stond een deftige bocht, dus een parcours voor hardrijders. Om 15u van start om 3 ronden van 8km met de vélo te vlammen, onmiddellijk een aantal mannen opgeraapt, en na 6km gingen een paar hardrijders me voorbij, wagonnetje aanhaken en op de tijden bijten, na 2 ronden (16km) reden er nog 8 man voor ons op een grote minuut, dus ideaal geplaceerd om een top 10 te lopen dacht ik bij mezelf tot mijn achterwiel raar begon te doen, platten band! Ik had een reserveband mee, dus herstellen en dan opnieuw verder. Een hele boel mannen waren me ondertussen voorbij gevlamd. Na een eenzame tocht tot in de wisselzone de loopschoenen aan en alles geven. De Garmin gaf met toch nog wat voldoening door snelheden aan te geven rond de 18km/u. Ik ben nog ergens rond de 27ste plaats geëindigd. Maar belangrijker voor mij was het goede gevoel in de benen, de armen waren iets minder :-).
De wedstrijd werd gedomineerd door het Planet-X team met als verdiende winnaar Johan Smolder. Op 3athlon.be staat een verslagje. De uitslag is hier te bekijken. De beste looptijd verzacht de pijn een beetje :-)
Groeten, Karl